şehsuvar
ŞEHSUVAR
erdem erol
Çilek
ÇİLEK
cengiz akyıldız
Yazan Mesaj
Gönderilme Tarihi : 18.06.2005 12:36:37        Mesaj Id : 14668   Cevap ver    Bu mesajı bildir

Çiftleştirme dışında, ötümü için florya besleyen arkadaşlar varmı.Varsa bu arkadaşlarla sohbet etmek isterim.
İst
M.Köy
Gönderilme Tarihi : 24.06.2005 23:37:01        Mesaj Id : 14669   Cevap ver    Bu mesajı bildir

arkadaşım ben besliyorum 2ay oldu daha gık demedi benimde bilgim yok
İstanbul
0
Gönderilme Tarihi : 26.06.2005 21:06:24        Mesaj Id : 14670   Cevap ver    Bu mesajı bildir

bende flurya ve saka besliyorum. şu an elimde 3 flurya var. açıkçası ikisinden baya umutluyum. Geçen geçimin kuşları birisi kaba biriside uzun ötüyor. Dipğerinin ne olacağı belli değil sağlıcakla kalın
İst
M.Köy
Gönderilme Tarihi : 27.06.2005 23:14:07        Mesaj Id : 14671   Cevap ver    Bu mesajı bildir

selam arkadaşlar dedim gibi 2 ay oldu gık demedi sizce ne yapmalıyım umudu keseyim mi yoksa biraz daha sabır mı
Kahramanmaraş
0
Gönderilme Tarihi : 29.06.2005 16:51:10        Mesaj Id : 14672   Cevap ver    Bu mesajı bildir

arkadaşlar ben uzun süre besledim doğadan topladığım yumurtaları kanaryalar altında çıkarttım saka ve florya daha sonra bunlardan tekrar kafesde yavrular aldım ve melezler.Fakat uzun zamandır yabani kuş beslmeiyorum besleyenlerede tavsiye etmiyorum inanın onları doğada izlemek çok daha keyifli bu guzel kuşları kafese kapatmak gibi bir hata da ve vebalde bulunmayın sevgiyle kalın

 

http://www.malinuaturk.com.tr.tc

İstanbul
İdealtepe
Gönderilme Tarihi : 17.07.2005 19:26:41        Mesaj Id : 14673   Cevap ver    Bu mesajı bildir

Ben de önümüzdeki ilkbaharda kanaryayla çiftleştirmek için 1-2 tane florya arıyodum acaba nerden satın alabilirim bildiğiniz bi yer var mı?!?!? (İst.)
Gönderilme Tarihi : 18.07.2005 12:13:40        Mesaj Id : 14674   Cevap ver    Bu mesajı bildir

Kilis
0
Gönderilme Tarihi : 19.07.2005 08:50:41        Mesaj Id : 14675   Cevap ver    Bu mesajı bildir

arkadaşlar ahmet beye katılıyorum. doğanın bu güzel yaratıklarını kafeslere kapatmayın. bir saka yada florya kafeste doğsa bile mutlu olamaz... çırpınmasını izlemek şahsen benim canımı yakar bırakalım onlar vahşi hayatlarını sürsüh. doğaya müdahale etmezsek güzel... bence evcil olan kuşları besleyelim...
İstanbul
Atakoy
Gönderilme Tarihi : 20.07.2005 06:48:04        Mesaj Id : 14676   Cevap ver    Bu mesajı bildir

Arkadaslar Kimse kuslari ozgurlugunden edip kafese kapatma sevdalisi degil. Bunun hobisi yok yani(kapatmanin). Herkes sevgiden yapiyor. O yuzden basligi sakalar bulbuller ve ispinozlar olan forumda ne merak ediyonuz. Lutfen ama lutfen. Kendi vicdanlarinizi burada yikamayin. Bu kadar sevdigimiz ve kapattigimiz icin uzulmeyenimiz yok. Bir de arada bir kafamiza kakmayin. Millet soguyacak benim gibi sonra hasta kusuna da tedavi veya beslenmeyi ogrenemeyecek. Tekrar rica ediyorum. Bunlarin doga kusu oldugunu biliyoruz. Tutmak yasak satmak yasak ve dogada daha guzeller. Sizden ozurde diliyorum. Ama sakin bana cevap yazmayin bu bir rica. Burada kapansin. Haaa bu laflari duymak isteyen varsa acilsin bir forum "doga kuslari dogaya" veya "sakalara ozgurluk" diye. Girmek isteyen oraya ve kapissinlar. Ama burasi yeri olmasin. Tadimizi kaciriyorsunuz.Lutfen hadi. Biz anliyoruz sizde anlayin. Bilgilerimizi paylasip doga kuslari kafesde uretip bunlari beslesek hatta fazlasini da buyutup doga salsak o gunlere gelebilsek. Ama bu bilgi tecrube ve isin yayginlasmasi ile olur. Bu tip ortamlarda bunlara zemin hazirlar. Baltalamayalim. Hepiniz Saglikla Kalin.
İstanbul
Atakoy
Gönderilme Tarihi : 20.07.2005 06:58:02        Mesaj Id : 14677   Cevap ver    Bu mesajı bildir

Erdem arkadasima veya kim isterse cevaplasin. Evcil ne demek? Ama buna cevap verirken Evcillestirmek onu da dusunun. Yabanilesmek evcillesmenin zit anlamlisi mi. Ayrica Erdem beye hint bulbulu diye bilinen finchler kuslar evcil mi. Papaganlari da soracagim. Ha birde galapagos adasindaki ispinozlari soruyorum onlar nasil. Oradakiler insandan kacmaz bilirsiniz tepene konar elinden yer. Hyde parktaki serceler evcil mi insandan korkmuyor ve elden yiyor. Ege adalarina Terk edilen emekli temizlik iscisi esekler veya yavrulari evcil mi? Yavrular kaciyor emekliler duruyor. Fikirlerimizi paylasalim. Kusura bakmayin hoca gibi sordum da. Ama muhabbet acilsin. Bakalim evcil kavramlarimiz ne!!!
Kahramanmaraş
0
Gönderilme Tarihi : 20.07.2005 16:43:57        Mesaj Id : 14678   Cevap ver    Bu mesajı bildir

Arkadaşlar bu yazılanlar karşısında yazmadan yapamıcam .Konuyu çok saptırmışınız evcil konusuyla .kefesde doğup buyune ve kafes hayatında yaşan kuşlar bırakın kafesde kalsın zira bunları doğaya bırakırsanız ölür özgür doğa şartlarında yaşayan kuşlarıda kafese koymayın bunlarında i ölür. Siz sevgiden bahsetmişiniz tutmaya karşı olduğunuz bahsetmişisiniz sizin o ehlileştirilmiş bir saka kuşu için kaç sakanın öldüğünü biliyormusnuz tutulan her sakadan bir sene içinde ölür sen o bir kuşdan zevke alıcam diye yüzlerce sakayı katletme hakkın yok bana saka sevgisini öğretmeye kalkmayın yıllarca besledim doğadan yumurta topladım kanaryaların altında çıkarttım kanaryalarla melezleştirdim kendi eşleri ile salmalarda yavru aldım ...ve doğadaki ile kafesteki sakanın arasındaki farkı farkettim yanlışımı anladım hatamdan döndüm.Sizden bu guzel kuşların doğadaki yaşamlarını gözlemlemnizi tavsiye ediyorum.Sadece manisada yılda 10.000 saka tutuluyor sizce bunu kaçtanesi yaşıyor ??? biraz vicdanlı olun sevgi böyle olmaz .Hepsiden önce allahdan korkun ben aklıma geldikçe daha önce kafesde tuttuğum yabani kuşların acısını yaşıyorum 30 kadar yabani kuşumuda aynı zamanda doğaya bırakma zevkini taddim. Kuşları çok seviyorsanız lütfen artık dunyası kafes olmuş kafesde daha mutlu olan kuşları kanaryaları tercih edin.

Saygılarımla

Ahmet ŞeneL

http://www.malinuaturk.com.tr.tc

İstanbul
Atakoy
Gönderilme Tarihi : 21.07.2005 07:54:03        Mesaj Id : 14679   Cevap ver    Bu mesajı bildir

Merhabalar Site yönetininden rica edelim. Doga kuslarına özgürlük diye bir ayrı yer acsın. Orada yazısalım. Ben de sizden yana olacagım AHMET bey. Nasıl oluyor demeyın. Sigara icip zararı konusunda konusmak gibi birsey. Belkide bizde bırakırız ama ben bunu bir vicdan muhasebesi olarak yapmayacağım. Diğer arkadaslardan özür dilerim. Tanrının nimetleri kulları içindir. Dogru kullandıgına inanirsan devam et. Sonradan dogrun degisirse bunu kabullen Ama herkese bu dogrudur deme.
Kahramanmaraş
0
Gönderilme Tarihi : 21.07.2005 09:30:11        Mesaj Id : 14680   Cevap ver    Bu mesajı bildir

bakın kardeşim siz sevmekten bahsediyorsunuz insan sevdiği şeye zarar vermez zarar verdiğinizi kendinizde kabul ediyorsunuz. Artı doğru yanlış kesin bi şekilde ortada tartışılmıyo yazan bunun yanlış olduğu herkesce kabuldur ve kesindir.Her doğru kişilere göre değişmez siz bir kuş için 100 kuşu öldürmeyi doğru kabul ediyorsanız O zaman sorunun ve yanlışın ta kendisi sizsiniz.B en burda tartışma açmak için yazmadım sadece bir soru üzerine fikrimi beyan ettim ayrıca sakalara özgürlük diye bir formun açılması kadar saçma bir şey olamaz burası saka ise saka ilgili tüm düşüncelerimizi burda söyleyebiliriz ben sakayı çok seviyorum ama doğada siz bir saka kafesde 99 saka ölü olarak seviyorsunuz... Sevgiyle Kalın
İstanbul
Atakoy
Gönderilme Tarihi : 22.07.2005 08:13:24        Mesaj Id : 14681   Cevap ver    Bu mesajı bildir

Ahmet Abicim. Senin dogrun yumurta toplamakti. Benim icin bu dogru degil. Nasıl dogru herkes icin aynı olur. Pozitif bilimlerde bile bazı dogru tartısmaları var. Ben yanlışı anladım da ne demek. Senin dogrun degişti o kadar. Sakalara ozgurluk forumunu saçma buldun da ötum icin florya besleyen var mı diyen arkadasa baska sey beyan ettin.Bu mu saçma olmayan. Lütfen. Adam ne soruyor ne cevap alıyor. Bu saçma değil de benim forum önerim saçma öğlemi.Peki teklifi geri alayım. Saka tüyde iken ne verelim diyene. Siz aynı mailleri yazın biz cevap vermeye calışalım. Bizim ki saçma olsun. Herkesin doğrusu aynıdı ya.Herkes beni sacmalamıs bulacak.Olsun. 30 kadar yabani kuş salmak. Abicim bakamayacagan kusu toplarsan basına sinek gibi ölürler. Bakamazsın kalabalıktan hastalık baslar temzileyemezsın adam gibi bile. Bunu size saldırı diye algılamayın. Ancak bizimde sevgimizin bir karşılığı olsun. Arkadaşları uyaralım. Hatta siz başlayın yaptıgımız hataları bozdugunuz yuvaları anlatın. Bakamayacak kadar almayın deyın. Baslangıc olsun. Hatalarınız pardon eski dogrularınızı anlatırsınız. Ders alan alır almayan tecrübe ile yasar ve yeni Ahmet abiler kazanırız. Bekliyoruz. Ben de abim için bu gün bir saka salacağım. 4 himalayanım var. Hepsi yavrudan hepsi sarayda yasar gibiler. Ses versem karsılık verirler. KOnusurum yani. Ölürse diye de korkuyorum. Artık vebali.. Not: Ahmet bey siz benim Bey hitabıma bakın kardesim diye baslık yazınca kendimde abicim deme hakkımı gördüm. Hoş olmadı ise özür dilerim.
İstanbul
Atakoy
Gönderilme Tarihi : 22.07.2005 08:22:25        Mesaj Id : 14682   Cevap ver    Bu mesajı bildir

Ozür dilerim. Yuva bozmak tabiri hatalı olmuştur. Bunun bir tekniği ve yöntemi vardır. Ahmet Bey anlatırsak kızar ama adam kafasına koydu ise nasıl olsa yapacaksa dogrusunu zarar vermeden yapılanı anlatmak lazımdır dıye dusunuyorum. Keza nasıl yakalanır diye soran arkadasa da tepkıler bu oldu. Kımse bır sey yazmadı. O da zarar verecek yontemlerle kendisi dogruyu arayacak. Bilemem bu konu da Ahmet Bey karar versin. Bu anlamdan anlat diyorsa yakalama ve yumurta toplama tekniklerini konuşalım. Yoksa gene aynen devam. Tekrar yuva bozmak sözüm için şahsından özür diliyorum. Afedersiniz.Konusurken hersey soylenıyor agızdan kacıyorda yazdıgımı okuyunca irrite oldum. Ben rahatsız oldum. Bagıslanmak dileği ile.