Forum Mesajları

Sürüngen Forumları > Sürüngen Genel

Mesaj Ekle

sümüklü böcek/salyangoz

arakdaslar merhaba benim 8 tane sümüklüböceğim var aslında sürüngen diiil böcek kategorisine giriyolar ama ole bi yer bulamadım ve ben onları şu an dışarda besliyorum ama beslemek denirse tabiii sadece kafalarından aşşağı su döküyorum nemli bi ortam olsun die onlarda herhalde açlıktan olacak 6 sı firar etti ... :)ben de aranızda bir bileni vardır die soruyorum bunlar ne yer ne içer evde beslemek istersem her yeri sümük yapmadan nasıl durdurabilirim bi de kış uykusuna yatarlar mı?nasıl çiftleşiyolar? dişisi erkeği nasıl ayırt ediliyo araştırdım ama bulamadım anlayacağınız hakkında hiç bir şey de bilmiyorum bana yardımcı olurmusunus??

 

selam bunlar 6 ay  kış uykusuna yatıyorlar yedikleri yemekler marul patlıcan çilek elma brokali karnıbahar havuç salatalık şeftali gibi şeylerle besleniyorlar bir salyagoz eşcinseldir ani hem kız hem erkek. yumurtalar 2 veya 4 haftada çatlıyor eğer salyangozun küçük ise sakın aç bırakma ölüyorlar bunlar 3 yıl uyuyabiliyorlar neyse iyi iş değilmi salyangoz beslemek

 


Angels01 yazdı :
Arkadaşlar salyangoz beslemeye başladım. Veya sumuklu böcek bilemiyorum. kaba koydum biri uykuya yattı. Hiçbirşey yemiyorlar. Muz ve marul var yemediler. ( Burada daha yeniyim nasıl foto paylaşılıyor. )

 

suedakayman / 4/29/17 12:13:21 PM

Merhabalar. Bende üç gün önce evde yavru bir sümüklüböcek gördüm ve kıyamayıp ona uygun bir yaşam alanı hazırladım. Ama son 2 gündür plastik kabın üstüne koyduğum fileye tırmanıyordu bende gitmek istiyor düşüncesi ile kabı alıp filesini çıkarıp balkona koydum ben koyduktan sonra kabın dışına çıktı fakat 1 saat sonra yanına geldiğimde kabın içine girmiş uyuduğunu gördüm ve bi kez daha çımıp yuvaya geri girdiğini gördüm. Akşan bunu tekrar yaptım fakat bu sefer yuvasından hiç çıkmadı. Çok tuhaf :))))

Witchmoon / 7/18/17 1:18:17 AM

Merhaba! Bugün iki tane sümüklüböcek aldım. Üstünü steç film ile kapattığım(deldim) kavanozun içindeler. Sanırım iyide anlaşıyorlarlar. Demin birazcık muz verdim birisi sevdi yedi öbürü yemedi. Daha öncede başka bir sümüklüböceğe 2 ay kadar bakmıştım. Islak ekmeği çok seviyorlar. Aslında benim fikrim Pinterestte böyle bir sayfa açmayı düşünüyorum. Eğer böyle bir sayfa açarsam takip edenilecek olan var mı? Fikirlerinizi bekliyorum...

Blair / 6/8/15 3:15:46 PM

 

 


gargamel yazdı :
merhaba salyangozlar kışın genelde 6 ay uyur.iklime göre bazen ekimde başlar bazen aralıkta.2 organa birden sahiptir ancak yine de çiftleşmesi gerekir.Ama dikkat edin 1 kere çiftleştikten sonra sene içerisinde 3-4 defa yumurtlayabilirler.Yazın kuraklık olursa uyurlar ve genelde çalılık severler.Ama kışın genelde ağaç dipleri -ıslak toprak için-ya bitki diplerini severler.Toprağa gömülüp kabuklarının açık kısımlarını dışarda bırakırlar ama iki zar yaparlar kabuğun girişine.Arada bir kış uykusunda zarı açıp içerdeki havayı temizlerler ama bir ya da iki kere.Bunun dışında bu iki zar arasında kalan havayı kullanırlar.Yani şu aralar salyangozunuz hareketsizse rahat bırakın uyuyordur...işitme duyuları yok denecek kadar körelleşmiştir.Bu nedenle istediğiniz kadar gürültü yapabilirsiniz.Sebze severler--arada bir ıslatılabilirler ama abartmamakta fayda var. ha bir de yavruları kabuktan çıkınca içinden çıktıkları kabuklarını yiyip açlıklarını bastırır ama dikkat edin açlıktan ölmemeleri için kolayca ulaşabilecekleri yerde sebze yeşillik filan olması lazım.Aslına bakarsanız bence toprak ve çimen olan bir yerde muhafaza etmeniz lazım.biraz geç oldu ama umarım faydalı olur:)ha bir de gövdelerinde tek bir ayakları vardır, onunla yürürler.
Çok işime yaradı teşekkürler. ❤

Kaylaperest / 5/27/18 4:15:33 PM

Arkadaşlar salyangoz beslemeye başladım. Veya sumuklu böcek bilemiyorum. kaba koydum biri uykuya yattı. Hiçbirşey yemiyorlar. Muz ve marul var yemediler. ( Burada daha yeniyim nasıl foto paylaşılıyor. )

Angels01 / 3/20/16 9:28:38 PM

bence salyangozları dışarıda besleme onların vücutlarında  su var o su hava soğuk iken donar sora hava ısınıca salyangozların içindeki su kurur ve salyangozlar ölür.mail

 

 


nymphetamine yazdı :
eahuaehueau harbi garip bir fantezi evde sümüklü böcek:)herhangi bir bilgim yok ama hoşuma gitti ve cvp yazayım dedim:)))kolay gelsin arkadaş!

 

irmaktas / 6/18/15 10:48:58 AM

Arkadaşlar salyangoz beslemeye başladım. Veya sumuklu böcek bilemiyorum. kaba koydum biri uykuya yattı. Hiçbirşey yemiyorlar. Muz ve marul var yemediler. ( Burada daha yeniyim nasıl foto paylaşılıyor. )

Angels01 / 3/20/16 9:28:51 PM

bence salyangozları dışarıda besleme onların vücutlarında  su var o su hava soğuk iken donar sora hava ısınıca salyangozların içindeki su kurur ve salyangozlar ölür.mail

 

 


nymphetamine yazdı :
eahuaehueau harbi garip bir fantezi evde sümüklü böcek:)herhangi bir bilgim yok ama hoşuma gitti ve cvp yazayım dedim:)))kolay gelsin arkadaş!

 

irmaktas / 6/18/15 10:49:28 AM

eahuaehueau harbi garip bir fantezi evde sümüklü böcek:)herhangi bir bilgim yok ama hoşuma gitti ve cvp yazayım dedim:)))kolay gelsin arkadaş!

nymphetamine / 8/25/05 2:40:14 PM